Om föreningen

Bostadsrättsföreningen Canasta nr 3 bildades våren 1997 och utgörs av 18 st lägenheter (nio st parhus). Lägenheterna är på ca 117 kvm och fördelar sig på två våningar. Det finns duch/bad och toalett på både över och undervåning. På övervåningen finns tre rum och på undervåningen finns vardagsrum, hall och kök samt tvättrum. En balkong finns på övervåningen och på markplanet en terrass, med tillhörande gräsmatta. På framsidan av parhusen finns en mindre gräsmatta. Bostäderna byggdes i slutet av 1980-talet.

Föreningens medlemmar har "gratis" vattenförbrukning (dvs kostnaden för den ingår i månadsavgiften). Till den inre fonden (avsedd för investeringar på den egna bostadsrätten) avsätts ett visst belopp per månad och medlem. Månadsavgiften uppgår tll 5300 kr.

Föreningen har också en liten lekpark för barn och i anslutning till den finns utrymme för grillning mm.

Några gånger per år brukar det ordnas gemensamma träffar, t ex grillning, kräftfest mm, för medlemmarna i bostadsrättsföreningen.

Till vår och höst hjälps alla medlemmar åt att fräscha upp inom föreningens område.